Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Η Μενεγάκη, οι ριτουϊτάδες της και η κότα με τα χρυσά αυγά τους

19.100 περήφανοι απόγονοι του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη κάνανε ριτουίτ στο καλάθι με τα μπισκότα επειδή τους το ζήτησε η Μενεγάκη! Και σου λέει ο άλλος, καλά κοτζάμ Μενεγάκη κάθεται και ζητάει από το τουίτερ της να της κάνουν ριτουίτ... μπισκότα;

Ας το αναλύσουμε λίγο το θέμα.

Με τα διαφημιστικά μπάτζετ του Google Adsense μία διαφήμιση που αποκτά reach (απήχηση) σε 1.000 διαφορετικά άτομα (unique users) κοστολογείται περίπου στα 3 ευρώ.

Η Μενεγάκη έχει στο τουίτερ 500.000 φόλοουερς. Βάση των μέσων όρων απήχησης του συγκεκριμένου σόσιαλ μίντια, ένα τουίτ της φτάνει στα μάτια του 1/3 αυτών των φόλοουερς. Δηλαδή σε περισσότερους από 166.000 χρήστες.


Τα ριτουίτ που ζήτησε στα μπισκότα έφτασαν τελικά σε περισσότερα από 20.000. Ένας μέσος λογαριασμός του τουίτερ υποθέτουμε ότι έχει 500 φόλοουερς. 20.000 χρήστες (unique users) κάναν ριτουίτ x 500 φόλοουερς κάθε ένας από αυτούς  = 10.000.000.

Με την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω, υποθέτουμε ότι η διαφήμιση με τα μπισκότα φτάνει στα μάτια του 1/3 αυτών των φόλοουερς. Αποτέλεσμα... σε κάτι παραπάνω από 3.333.000.

Έχουμε δηλαδή απήχηση της διαφήμισης σε 165.000 χρήστες απ' ευθείας από το τουίτ της Μενεγάκη και σε 3.333.000 χρήστες απήχηση εξαιτίας των ριτουίτς που πήρε το αρχικό της τουίτ. Αποτέλεσμα 3.498.000. Το 1/3 του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας είδε το καλάθι με τα μπισκότα της Μενεγάκη. Φυσικά ο πραγματικός αριθμός διαφορετικών χρηστών (unique users) πιθανότατα θα είναι μικρότερος γιατί ο παραπάνω αριθμός αντιπροσωπεύει απήχηση (reach) το οποίο όμως στην γλώσσα του marketing δεν είναι και απαραίτητα κακό. Είναι προτιμότερο για παράδειγμα από το να δουν 100 άτομα μια διαφήμιση μία φορά σε ένα 24ωρο, να την δουν 40 άτομα 3 φορές μέσα σε μία ώρα ώστε να γίνεται εντονότερη η αποτύπωσή της.

Σε απλά μαθηματικά και με τα διαφημιστικά δεδομένα του Google Adsense (1000 unique users=3 ευρώ), αυτή η πολύ απλή και ανέξοδη διαφήμιση θα κοστολογούνταν 10.494 ευρώ. Συνηθίζεται όμως οι direct διαφημίσεις και δη από celebrities (sic) να πληρώνουν πολύ παραπάνω από τις κορεσμένες και αδιάφορες διαφημίσεις σε banner της Google που δεν τις προσέχει πια σχεδόν κανείς. Κάντε τους υπολογισμούς μόνοι σας και συγχαρητήρια στο έναν από τους 20.000 χρήστες του τουίτερ που έκανε ριτουίτ κατ' εντολή της Μενεγάκη και κέρδισε το πακέτο με τα μπισκότα. Συγχαρητήρια και σε όποιον κέρδισε τα 10.494 ευρώ από το διαφημιστικό μπάτζετ των Μιράντα Παπαδοπούλου. Όλοι ικανοποιημένοι. Ελπίζουμε τουλάχιστον να φορολογείται. Όχι αυτός που κέρδισε τα μπισκότα με πιθανότητες 1 προς 20.000 αλλά αυτός που κέρδισε τα 10.494 (τουλάχιστον).

Δημοφιλείς Αναρτήσεις

    Παλαιότερες Αναρτήσεις

  • Το ακροδεξιό κράτος-τερατούργημα του Αντώνη Σαμαρά και η κομματοκρατία στα καλύτερά της
    Το ακροδεξιό κράτος-τερατούργημα του Αντώνη Σαμαρά και η κομματοκρατία στα καλύτερά της

    Έχουμε και λέμε. Ο Άρης Σπηλιωτόπουλος βλέποντας ότι οι δημοσκοπήσεις -κρυφές και φανερές- δεν του πάνε…

  • Ο φτωχός χωρικός
    Ο φτωχός χωρικός

    Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας φτωχός και τίμιος άνθρωπος που ζούσε σε ένα μικρό σπιτάκι σε ένα ορεινό…

  • Όταν ο Χριστιανισμός είχε ανακαλύψει την Αρία Φυλή, ο Χίτλερ μασούσε βελανίδια
    Όταν ο Χριστιανισμός είχε ανακαλύψει την Αρία Φυλή, ο Χίτλερ μασούσε βελανίδια

    Στις 30 Μαρτίου του 2010 το History Channel παρουσίασε ένα ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ. Σύμφωνα με αυτό ομάδα…

  • Με μπουλντόζα από το wikipedia ξεκινά ο Άδωνις την επένδυση στο Ελληνικό
    Με μπουλντόζα από το wikipedia ξεκινά ο Άδωνις την επένδυση στο Ελληνικό

    Ότι η ΝΔ πορεύεται με βασικό όπλο την επικοινωνία και την πρόκληση σύγχυσης, δεν χωρά αμφιβολία, ειδικά…

  • Εμάς αυτοί μας φέρονται με το σεις και με το σας κυρία Μπακογιάννη
    Εμάς αυτοί μας φέρονται με το σεις και με το σας κυρία Μπακογιάννη

    Έχουμε και λέμε... η 17Ν χτυπούσε διεφθαρμένους κυβερνητικούς κι εγώ δεν είμαι. η 17Ν χτυπούσε…

  • Τα πτυχία του BCA College με την Guest Lecture Μανωλίδου εξομοιώνονται με τα ΑΕΙ. Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο!
    Τα πτυχία του BCA College με την Guest Lecture Μανωλίδου εξομοιώνονται με τα ΑΕΙ. Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο!

    Θυμάστε που πριν από 15-20 χρόνια ο Κυριάκος Βελόπουλος στην μανία του να τηλεπουλήσει "μαθήματα αρχαίων…

  • "..και η κοπριά στα λάχανα"

    "..και η κοπριά στα λάχανα" #Λιγναδης #Μαστορακης_χουνταΞανάρθε Χούντα, ο Μαστοράκης νιώθει σαν στο…

  • Η Ελληνική σημαία και ο μύθος του συμβολισμού της
    Η Ελληνική σημαία και ο μύθος του συμβολισμού της

    Αυτό είναι το πρωτότυπο της σύγχρονης ελληνικής σημαίας. Πρόκειται για τη σημαία η οποία…

  • Ιστορίες από το Χάρβαρντ. Μπουμπούκοι και ψυχολογικές διαταραχές
    Ιστορίες από το Χάρβαρντ. Μπουμπούκοι και ψυχολογικές διαταραχές

    Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων που λεγόταν "EOS Project". Με την εταιρεία αυτή…

  • 240 (2010) - Ελληνικό Short Film
    240 (2010) - Ελληνικό Short Film

    Μικρού μήκους ψυχολογικό θρίλερ παραγωγής 2010. Ένας αρχιτέκτονας δουλεύει μέχρι αργά το βράδυ στο…

  • Υπόθεση σοβαρή Χρυσή Αυγή μέρος 2ο - Ο Βαρδινογιάννης ξεπλένει τους νεοναζί δολοφόνους (φωτογραφίες)
    Υπόθεση σοβαρή Χρυσή Αυγή μέρος 2ο - Ο Βαρδινογιάννης ξεπλένει τους νεοναζί δολοφόνους (φωτογραφίες)

    Η υπόθεση σοβαρή Χρυσή Αυγή και ηθική και πολιτική νομιμοποίηση του ναζισμού είχε ξεκινήσει δύο χρόνια…

  • Ποιος ευθύνεται που ο Χριστόδουλος Ξηρός και κάποια από τα αδέλφια του έγιναν τρομοκράτες;
    Ποιος ευθύνεται που ο Χριστόδουλος Ξηρός και κάποια από τα αδέλφια του έγιναν τρομοκράτες;

    Μία βαθιά επιστημονική εξήγηση από έναν Ορθόδοξο Ταλιμπάν που αποκαλύπτει την πηγή του κακού που οδηγεί…