Παρασκευή, 13 Μαΐου 2016

Η Μενεγάκη, οι ριτουϊτάδες της και η κότα με τα χρυσά αυγά τους

19.100 περήφανοι απόγονοι του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη κάνανε ριτουίτ στο καλάθι με τα μπισκότα επειδή τους το ζήτησε η Μενεγάκη! Και σου λέει ο άλλος, καλά κοτζάμ Μενεγάκη κάθεται και ζητάει από το τουίτερ της να της κάνουν ριτουίτ... μπισκότα;

Ας το αναλύσουμε λίγο το θέμα.

Με τα διαφημιστικά μπάτζετ του Google Adsense μία διαφήμιση που αποκτά reach (απήχηση) σε 1.000 διαφορετικά άτομα (unique users) κοστολογείται περίπου στα 3 ευρώ.

Η Μενεγάκη έχει στο τουίτερ 500.000 φόλοουερς. Βάση των μέσων όρων απήχησης του συγκεκριμένου σόσιαλ μίντια, ένα τουίτ της φτάνει στα μάτια του 1/3 αυτών των φόλοουερς. Δηλαδή σε περισσότερους από 166.000 χρήστες.


Τα ριτουίτ που ζήτησε στα μπισκότα έφτασαν τελικά σε περισσότερα από 20.000. Ένας μέσος λογαριασμός του τουίτερ υποθέτουμε ότι έχει 500 φόλοουερς. 20.000 χρήστες (unique users) κάναν ριτουίτ x 500 φόλοουερς κάθε ένας από αυτούς  = 10.000.000.

Με την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω, υποθέτουμε ότι η διαφήμιση με τα μπισκότα φτάνει στα μάτια του 1/3 αυτών των φόλοουερς. Αποτέλεσμα... σε κάτι παραπάνω από 3.333.000.

Έχουμε δηλαδή απήχηση της διαφήμισης σε 165.000 χρήστες απ' ευθείας από το τουίτ της Μενεγάκη και σε 3.333.000 χρήστες απήχηση εξαιτίας των ριτουίτς που πήρε το αρχικό της τουίτ. Αποτέλεσμα 3.498.000. Το 1/3 του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας είδε το καλάθι με τα μπισκότα της Μενεγάκη. Φυσικά ο πραγματικός αριθμός διαφορετικών χρηστών (unique users) πιθανότατα θα είναι μικρότερος γιατί ο παραπάνω αριθμός αντιπροσωπεύει απήχηση (reach) το οποίο όμως στην γλώσσα του marketing δεν είναι και απαραίτητα κακό. Είναι προτιμότερο για παράδειγμα από το να δουν 100 άτομα μια διαφήμιση μία φορά σε ένα 24ωρο, να την δουν 40 άτομα 3 φορές μέσα σε μία ώρα ώστε να γίνεται εντονότερη η αποτύπωσή της.

Σε απλά μαθηματικά και με τα διαφημιστικά δεδομένα του Google Adsense (1000 unique users=3 ευρώ), αυτή η πολύ απλή και ανέξοδη διαφήμιση θα κοστολογούνταν 10.494 ευρώ. Συνηθίζεται όμως οι direct διαφημίσεις και δη από celebrities (sic) να πληρώνουν πολύ παραπάνω από τις κορεσμένες και αδιάφορες διαφημίσεις σε banner της Google που δεν τις προσέχει πια σχεδόν κανείς. Κάντε τους υπολογισμούς μόνοι σας και συγχαρητήρια στο έναν από τους 20.000 χρήστες του τουίτερ που έκανε ριτουίτ κατ' εντολή της Μενεγάκη και κέρδισε το πακέτο με τα μπισκότα. Συγχαρητήρια και σε όποιον κέρδισε τα 10.494 ευρώ από το διαφημιστικό μπάτζετ των Μιράντα Παπαδοπούλου. Όλοι ικανοποιημένοι. Ελπίζουμε τουλάχιστον να φορολογείται. Όχι αυτός που κέρδισε τα μπισκότα με πιθανότητες 1 προς 20.000 αλλά αυτός που κέρδισε τα 10.494 (τουλάχιστον).

    Παλαιότερες Αναρτήσεις